anniesfodmap - recept och pepp om IBS och FODMAP

Risnudlar med kycklingfärs och asiatisk dressing

Hej fina ni!

Här kommer ett fantastiskt gott och nyttigt recept med asiatisk touch, helt anpassat efter FODMAP. Asiatiska smaker är ofta ett bra alternativ när man äter enligt FODMAP. Många ingredienser som används i det asiatiska köket är godkända, förutom vitlök och till exempel sojabönor. Dessutom älskar jag asiatisk mat, så det blir mycket sådant här hemma. Även detta är en improviserat recept allteftersom jag lagade det. Jag vet att bilden inte är världens mest tilltalande, men jag lovar att smaken var det absolut inget fel på! Testa själva så får ni se :)

 

 Ingredienser: 

* Olja

* Kycklingfärs

* Fem cm gurka

* En morot

* Risnudlar

* Dressingen hittar ni här!

 Gör så här:

Blanda dressingen. Stek kycklingfärsen i olja. Strimla morötter och gurka. Koka nudlarna enligt anvisningarna på förpckningen. När kycklingfärsen är klar lägger du i morötter och gurkan så att de fräser till lite i pannan. Blanda kyckling, grönsaker, dressing och nudlar så att allt täcks av dressingen. Toppa gärna med lite nötter eller typ fetaost, och NJUT!

 

Hoppas ni har en underbar söndag alla fina ♥︎ Fortsätt med det och ladda inför den nya veckan. Kärlek,

Annie

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas