anniesfodmap - recept och pepp om IBS och FODMAP

Smoothie med hallon, apelsin och passionsfrukt

God kväll allihop!

Ursäkta den dåliga uppdateringen på bloggen för tillfället, men jag är verkligen fullt upp just nu. Kandidatuppsatsen jobbas på dagarna långa, och runt det ska en hinna laga mat, vara social, röra på sig och sova. Sova och äta är de jag prioriterar högst, och det är ungefär det som hinns med nu. Är helt borta vad gäller veckodagarna och trodde att det var måndag igår, men det var ju lördag och det betyder att det är söndag idag, vilket i sin tur betyder att det är måndag imorgon. Haha, inte konstigt att en tappar bort sig tidsmässigt när kl 8 gäller varje morgon. Längtar tills uppsatsen är inskickad och jag kan börja laga mat och leverera fler FODMAP-recept till er. Till dess får ni små recept på sånt jag hinner(och orkar) göra. Håll till godo!

Här får ni i alla fall ett supergott recept på en smoothie jag gjorde här om dagen. Den är söt, syrlig och FODMAP-fri. Helt perfekt helt enkelt!

Recept för ett glas:

* 1/2 (fryst) banan

* 1/2 dl hallon

* 1/2 apelsin

* 1 msk passionscurd eller en passionsfrukt + citronjucie

* Några droppar limejuice

* Is

* Vatten eller fruktjuice

 

Gör så här:

Mixa allt och tillsätt vatten eller juice till önskad konsistens. Häll upp i en glas och njuuuut!

 

Hoppas ni har haft en riktigt fin helg allihop 

 

 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas